Saalbach

Sådär nu tänkte jag ta mig i kragen och berätta om v. 9 i Österrike. Kommer antagligen behöva dela upp så det inte blir för mycket text att läsa åt gången.

Dag 1.
Vi lämnade ett grått och kallt Stockholm och landade i ett soligt Salzburg på lördag eftermiddagen efter en timmes försening för att bagagebandet i planet gick sönder. I alla fall väl framme väntade vi på bagaget och tog sedan bussen mot Saalbach. En resa på 1 och en halv timme var vi framme i Saalbach där vårt bagage hämtades upp av en taxi och kördes till Vårt hotell Grafleiten. Vi började med att packa upp, gick på välkomsmötet för att sedan gå runt lite i byn innan vi gick till restaurangen där våran 4 rättersmiddag väntade. Efter middagen var jag sjukt trött, sov bara 3 timmar och sen kan inte jag sova på flyg eller bussar speciellt bra så jag somna väldigt tidigt.

Dag 2.
Första skiddagen! Vi gick upp runt åtta och gick ner och åt frukost där den överlyckliga hotellägarinnan hälsade oss välkomna MOOORGEEEN. Efter frukosten gjorde vi oss i ordning och och ner mot torget för att först hyra skidor och sedan delta på den gemensamma skidåkningen STS annordnar. Vi åkte upp på någon topp, har verkligen inte någon koll var vi åkte, vet bara att vi åkte typ överallt i systemet. Min familj bestämde att vi skulle vara med i Café crusing gruppen som inte är en stor grupp men var rolig att åka med. Vi hade fika pauser och danskar i vår grupp. I alla fall åkte vi hela dagen fram till lunch då det så klart blev en winerschntizel. Sen fortsatte vi åka till vi hade en fika paus i solen. Efter vi åkt hela dagen blev det självklart after ski på Castello där ett svensktband spelade.
Senare på kvällen blev det middag och promenad.

Det var de två första dagarna och jag ger mig med det nu. Dag 3 & 4 kommer sen. Med bilder när jag hittat sladden .

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0