Saalbach del 3 .

Dag 5.
Det måste ju vara onsdag. Dagen började med gemensamskidåking igen i solens ljus i några underbara backar. Systemet är stort men ihop hängande men vilka backar vi åkte vilka dagar kommer jag ändå inte ihåg. Vi åkte runt till lunch åt lunch och åkte sedan vidare. Blev ingen after ski eftersom idag skulle vi åka pistmaskin upp till Spielberghaus som är en resturang dör vi skulle äta revbenspjäll och sedan åka rodel ner i mörkret på en 4 km lång backe. Så på med varma kläder. I alla fall var det helt annorlunda att åka stående på en pistmaskin, men roligt. Där uppe placerades vi runt storbord med andra och åt ur en stor byta som stod på bordet. Efter några timamr där tog vi en röd rodel och gav oss ut i backen. Måste skryta att jag vann över pappa som höll på att ramla ner i bäcken och köra in i berget.

Dag 6.
Halvdag med gemensam skidåkning. Efter det hade vi åkt igenom hela systemet. Vädret under dagen pendlade men till lunch var det sol och vi satt som vanligt ute och åt. Dagen till ära åt jag underbara Kaschiersmarren(?) som är helt underbart gott. Vi tog en lång lunch och njöt av solen innan vi gav oss ut i backen igen. Lite mot eftermidagen drog moln in mitt i dalen och skapade dimma så att man inte såg något på topparna och vi bagav oss mot lägre höjder innan vi åkte hemåt. Middag som vanligt och sedan inte mer av denna dag.

Blir mycket text inlägg men det är bara två dagar kvar och sladden är jag på spåret.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0